Pinksteren

Eigenlijk wilde ik nadat ik iedereen had “doorgenomen” ook even mezelf doen maar dan blijf ik toch een beetje achterlopen met wat we allemaal hebben meegemaakt dus dat komt een andere keer wel!

Maar goed, hoe was Pinksteren bij de Verschuurtjes?

Vrijdag heb ik nog de hele dag gewerkt en ben ik om 17 uur met de kids naar de camping gereden. We hadden thuis al gegeten dus dat scheelde dus ik hoefde alleen maar even op te ruimen en toen kon het weekend beginnen. Sammie lekker even met mij gedouched en Mae ging direct naar het jeugdhonk!

(Danny en Max bleven thuis want Danny was nog niet fit en zo kon hij nog 2 dagen thuis rustig herstellen, Max moest zaterdag ochtend toch nog trainen en had zondag een wedstrijd dus kwam goed uit zo.)

Rond 12 uur naar bed en om 5 uur werd ik wakker van de hevige wind…. alles klapperde….. ging er toch maar even uit om te kijken want ik was toch wakker en zag al stoelen van ons aan de andere kant van het veld liggen, eenmaal buiten stonden andere mensen al hun reisluifel te redden. Het was behoorlijk heftig.

Terug naar bed maar slapen lukte niet.

Tot smiddags 17 uur heeft het vreselijk gestormd, ik ben niet snel bang maar nu toch wel, daarbij was ik natuurlijk doodmoe dus voelde me niet top. Haringen gingen steeds los, en alles bleef maar klapperen. Gelukkig was er een buurman die op een gegeven moment mij zag klungelen en die kwam met andere haringen. Pffft wat voelde ik me alleen….

Danny vroeg wel 6 keer moet ik komen maar ja, wat kan hij doen? Kost hem alleen maar moeite en pijn dus nee mop hoeft niet.

De hele dag dus in de voortent gebleven want ja ik durfde ons huisje niet alleen te laten… stel dat het wel verkeerd ging…

Dus lekker met Sammie getut!

Rond 17 uur ging eindelijk de wind liggen….

Kom op schatjes, we gaan uiteten, klaar ermee!! Nu gaan we genieten want dit schiet niet op!

Dus lekker naar het restaurant van de camping!

Moeders een wijntje en een lekker biefstukje, Sammie kipnuggets en Mae lekker poffertjes!

Eventjes genieten en geen stress.

Het was echt even heel fijn!

De avond verliep gelukkig rustig,

Sammie mocht nog even lekker in het babybadje

maar toen Sammie in bed lag ben ik lekker in de voortent gedoken met de gordijnen dicht en heb ff lekker gejankt en mijn boek uitgelezen!

Op naar morgen!

De volgende dag scheen de zon gelukkig en dus sprongen we rond 11.30 uur op de fiets naar Harderwijk want er was het hele weekend Aaltjesdagen!

Onderweg zijn we nog even gestopt bij het sluisje om te zien hoe dat nou werkte!

Sammie vond het super!

Ook nog even een stop gemaakt bij de molen,

Eenmaal in Harderwijk was het al direct druk en zijn we lekker over de braderie gaan lopen!

Er was van alles te doen!

Er was bijv een stukje strand waar ze div activiteiten voor kids hadden

Dus dat was uiteraard dikke pret!

Daarna stukje verder gelopen, een veldje met allemaal food trucks en muziek, niet echt onze muziek dus na gauw een ijsje gehaald te hebben gingen we gauw verder;-)

Er waren wat winkeltjes open dus Mae was in der element!

(Bij de rituals)

Stukje verder in het centrum kwamen we straat theater tegen,

Wauw wat zag dat er mooi uit zeg!

Echt prachtig!

Daarna nog stukje gewandeld door Harderwijk, en zelfs in het kleine vuurtorenhuisje geweest.

Super leuk om gezien te hebben.

Als afsluiter van de gezellige dag nog even genoten op het terrasje onder het genot van, hoe kan het ook anders, kibbeling;-)

Terug op de camping hebben de kids nog heerlijk genoten van het warme weer!

Mae heeft zelfs nog met haar vriendinnetje geknutseld

Max had die dag dus een wedstrijd en kwam thuis met 2 bronzen medailles, super top en is dus samen met Danny direct naar de camping gekomen.

Pa en moe blij dat ze weer samen waren en Max blij dat hij nog 2 nachtjes op de camping kon zijn!

Vandaag was eigenlijk gewoon een relax dagje, Max en Mae lekker in de weer met hun vrienden, Danny rustig aan gedaan ivm de pijn en ik eigenlijk ook! Afscheid genomen van de mensen op ons veld, sommige stonden er vanaf april, dus daar bouw je toch een band mee op, anderen stonden naast ons, ook super gezellig mee gehad en dat is dan toch altijd wel weer even jammer!

Maar goed, moeders is inmiddels thuis want er moet morgen weer gewerkt worden, danny is toch op de camping gebleven met de kids. Zij hebben nm een studie dag morgen dus die kunnen nog even rustig aan doen! Max en Mae helpen danny waar nodig is en morgen middag zijn ze weer terug ivm Sam zijn zwemles.

Liefs Sabien

Een gedachte over “Pinksteren

1. Heerlijk verhaal! Zo fijn dat jullie een fijn extra plekkie hebben om je thuis te voelen en lekker te kunnen ontspannen!
    Enuh……Heerlijk weer om je blogs te lezen! 😘😘😘